CRM Blog

Valcore ApS Logo (c) Valcore ApS 2012

Valcore Blog

Velkommen til vores blog, her blogger vi om Dynamics CRM.

Undgå dubletter i Microsoft Dynamics CRM og Outlook

Når du synkroniserer dine kontaktpersoner fra Microsoft Dynamics CRM til din Outlook, bliver der skabt en kopi af dine kontakter i Outlook. Men hvis du re-installerer Outlook, f.eks. ved at flytte Outlook installationen til en ny computer, så risikerer du at få store problemer med dubletter (dvs. de samme kontaktpersoner oprettet flere gange).

For de fleste vil dette ikke være et hyppigt problem. Men sker uheldet, kan det tage mange ressourcer at rydde op i – specielt hvis der er tale om re-installation af flere brugere.

Sådan opstår kontaktpersondubletter
Første gang Outlook synkroniserer med Microsoft Dynamics CRM, opretter Outlook en kopi af de synkroniserede CRM kontaktpersoner. Problemet opstår, hvis du på et senere tidspunkt installerer din Outlook på en ny computer, eller afinstallerer og re-installerer på den samme computer. Følgende vil ske:

  1. Den nye installation af Outlook ser kontaktpersonerne, men er ubekendt med synkroniseringen, så den omdanner kontakterne til normale kontakter i Outlook
  2. Når Outlook derefter synkroniseres for første gang på den nye installation, skaber den nye synkroniserede CRM-kontakter i Outlook.
  3. Det betyder nu, at Outlook har dubletkontakter på alle oprindeligt synkroniserede CRM kontakter: En Outlook kopi og en CRM synkroniseret kopi

Sådan undgår du problemet
For at undgå disse dubletproblemer, er det nødvendigt at planlægge processen. Før du opgraderer eller re-installerer Outlook, bør du følge disse punkter i din oprindelige Outlook:

  1. Åbn Angiv personlige indstillinger via din Outlook
  2. Klik på Synkronisering og åben Filtre (se eventuelt illustrationer)
  3. Markér alle filtre, og deaktivér alle
  4. Synkronisér med CRM, derefter vil alle Outlook kontakter, sporet i CRM, forsvinde i Outlook
  5. Installér din nye Outlook og Outlook-klienten
  6. Gentag punkt 1-4, denne gang aktivér filtrene

Din Outlook er nu installeret uden dubletter.  

a1sx2_Original1_blogindlg_dublet.PNG

...
Continue reading
3468 Hits
0 Comments

Microsoft Dynamics CRM 2013 online er ikke understøttet i Internet Explorer 11

Microsoft Dynamics CRM 2013 online er endnu ikke understøttet i Internet Explorer 11. Microsoft anbefaler at arbejde i Internet Explorer 10 som alternativ. Det betyder, at hvis du arbejder i Internet Explorer 11, kan du risikere at møde fejl af forskellig slags. Det er derfor klart en fordel at nedgradere til Internet Explorer 10. Microsoft regner med at Microsoft Dynamics CRM 2013 online er understøttet i Internet Explorer 11 til marts 2014.

Nedenfor kan du se, hvad Microsoft Dynamics 2013 online er understøttet i på nuværende tidspunkt.   

 billede.png

Du kan læse mere her.

Hvis du er tvivl om hvordan du nedgradere kan du se dette link. Alternativt er du velkommen til at kontakte os.

...
Continue reading
1678 Hits
0 Comments

Har du Office 365? Få 30 % rabat på CRM licenser!

Har du Office 365? Få 30 % rabat på CRM licenser!

Hvis du har Office 365 Midsize Business, så har du mulighed for at spare 30 % på dine nye Microsoft Dynamics CRM Online professionelle licenser.

Tilbuddet gælder både nye og eksisterende brugere med Office 365 Midsize Business plan. Det gælder dog kun frem til 31. marts 2014.
Du kan købe mellem 5 - 300 licenser til CRM. Antallet af købte CRM licenser kan dog ikke overstige det totale antal Office 365 licenser.

Har du Office 365 med en E3 eller E4 plan, kan du ved køb af minimum 50 licenser få 40 % i rabat.

Ring til os på 70 22 14 64 eller skriv til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., så hjælper vi dig videre.

 

1736 Hits
0 Comments

Oprydning og udvidelse af database på CRM online

Microsoft Dynamics CRM online kan snart holde sin 3 års fødselsdag (28. februar 2014)! Mange af vores kunder har været med siden starten og har brugt systemet flittigt. Derfor er det naturligt, at der ligger en masse data i systemet og at de standard 5 GB databaseplads, som systemet "fødes med" er ved at være opbrugt. Det er jo kun et positivt tegn, da Microsoft Dynamics CRM jo er kernen og omdrejningspunktet for videndeling i organisationen.

Microsoft tilbyder to måder at imødekomme den fyldte database på:

  1. Oprydning i eksisterende data
    Læs mere her: 10 måder at frigøre plads i Microsoft Dynamics CRM

  2. Udvid databasens størrelse
    Læs mere her: Køb mere lagerplads til din organisation i Microsoft Dynamics CRM

Oplever du udfordringer med ovenstående er du, som altid, velkommen til at kontakte os på 70 22 14 64 eller e-mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

 

 

...
Continue reading
2009 Hits
0 Comments

Opgraderingen til 2013 kræver en aktiv handling for at fungere korrekt!

Vi har tidligere skrevet at opgraderingen til Microsoft Dynamics CRM 2013 sker i to faser, hvor den første sker automatisk mens den anden fase kræver en aktiv handling. Vi har desværre oplevet at ikke alle kommer igennem begge skridt og derfor møder problemer i deres daglige arbejde med systemet.

b2ap3_thumbnail_upgrade_crm2011_to_crm2013.PNG

Efter første fase af opgraderingen vil I opleve at der eksisterer to formularer for hvert område i systemet - den gamle (oplysninger) og den nye (fx firma).

På de gamle formularer er feltopbygning og tilpasninger fortsat som i CRM 2011, men med layout og navigation fra CRM 2013. På den nye formular findes de nye funktioner, men tilpassede felter og kode er ikke taget med. De indeholder derfor kun standardfelter og ikke jeres tilpassede felter og specifikke funktioner.

Når I arbejder i systemet mellem første og anden fase, vil I derfor opleve, at I kan skifte mellem de to formularer. Det sker via picklisten over emnefeltet, hvor oplysninger er den gamle og firma er den nye.

...
Continue reading
2015 Hits
0 Comments
Send os en e-mail Bliv ringet op!

Populære indlæg

Angiv Valcore A/S som din Microsoft Partner og få professionel sparring til din CRM løsning!

Valcore's Partner ID:

3296654


Læs, hvordan du gør her!

Vores adresse:
Industrivej 48
4000 Roskilde, Danmark
Telefon: +45 70 22 14 64
E-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
CVR nr.: 34472726
Åbningstider:
Mandag til Torsdag kl. 09.00 - 16.00
Fredag kl. 09.00 - 15.30
Weekend lukket

Kig forbi!

Hos Valcore er du altid velkommen til at kigge forbi til en kop kaffe og en gennemgang af Microsoft Dynamics CRM. Vi brænder for CRM og vi er gode til at skabe en god forståelse for hvordan CRM kan bruges i en virksomhed, hvad enten der er fokus på salg, marketing, service eller noget helt andet!