Valcore bliver til Evidi

Valcore bliver til Evidi

Gennem de seneste 3 år, har vi arbejdet hårdt på en målrettet vækststrategi og realiserer nu en stor milepæl via fusioneringen med Evidi. Sammen med Cloud Agility A/S og Evidi etablerer vi Evidi Danmark og går fra at være 10 kolleger i Valcore til 50 kolleger i Evidi Danmark og i alt 450 kolleger i Evidi i Norden

Vores rolle fremadrettet vil være at opbygge CRM forretningen omkring de værdier, som har formet det grundlæggende fundament hos Valcore de seneste 12 år. Således får vi mulighed for at tilbyde flere Microsoft services, flere ressourcer, bedre service, højere kvalitet, samtidig med at vi opretholder det tætte forhold til vore kunder.

Vi er glade og utroligt stolte af at kunne blive en del af Evidi og glæder os til at gå fremtiden i møde sammen.

 

Læs pressemeddelelsen her:  https://www.evidi.com/dk/pressemeddelelser/evidi-opkoeber-dansk-dynamics-365-specialist-valcore?__geom=%E2%9C%AA>

________________
🇬🇧
Valcore becomes Evidi

Over the past 3 years, we have worked committedly on a targeted growth strategy and are now achieving a major milestone through the merger with Evidi. Together with Cloud Agility A/S and Evidi, we establish Evidi Denmark, growing from 10 colleagues in Valcore to 50 colleagues in Evidi Denmark and a total of 450 colleagues in Evidi across the Nordic region.

Our role moving forward will be to build the CRM business around the values that have shaped the fundamental foundation at Valcore over the past 12 years. This provides us with the opportunity to offer more Microsoft services, more resources, better service, higher quality, all while maintaining the close relationship with our customers.

We are happy and incredibly proud to become part of Evidi and look forward to facing the future together.

Read the press release here 👉 https://www.evidi.com/en/press-releases/evidi-acquires-danish-dynamics-365-specialist-valcore?__geom=%E2%9C%AA

 

From left to right:
Jørgen Peter RasmussenOscar TolstrupLars Bo NielsenMartin Drud NielsenThomas la Cour SøndergaardMartin Bundesen & Jørn Seglem

Microsoft optimerer kodestandarder for Javascripts

Gennem tiden opdaterer Microsoft løbende forskellige programmeringsstandarder for at holde Microsofts systemer tidssvarende.

Et af de primære funktionsområder i Microsoft Dynamics 365 Sales (CRM) er formularerne man bruger til indtastning og opdatering af data. Via Javascript er det muligt at tilføje udvidet funktionalitet, som enten skjuler felter, laver beregninger eller på anden måde tilføjer funktionalitet til formularen.

Javascript er et programmeringssprog som benytter forskellige programmeringsstandarder. Nogle af disse standarder udgår og erstattes af nye standarder.

  • En af disse standarder er ”OData v2.0”, som blev introduceret til Microsoft CRM i 2011, vil blive fjernet 11. november 2022. Det betyder at alle organisationer som bruger Microsoft Dynamics 365 CRM skal have gennemgået deres system for eventuel brug af OData v2.0 og den kode som benytter OData v2.0 skal konverteres til enten Web API eller OData v4.0.
  • Legacy komponenter (Client APIs, som benyttes i XRM Client API object model) ændres til at benytte en ny standard, som bedre understøtter det nye interface (Unified Interface) som blev introduceret i 2016 af Microsoft. Dette kræver en ændring af op til 35 forskellige komponenter i koden. Der er endnu ikke sat en formel deadline til udskiftning af dette, fra Microsoft.

Hos Valcore er vi på forkant med disse ændringer og er derfor godt i gang med at opdatere vores kunder til den nye standard for javascripting.
Er du kunde hos Valcore vil du derfor inden for den nærmeste fremtid blive kontaktet at din konsulent, som vil hjælpe dig igennem processen.

Har du spørgsmål kan du kontakte os via support@valcore.dk

Lad Valcore hjælpe jeres CRM-løsning online

Prøv vores “Flyt-i-skyen pakke”

Med ”Flyt-i-skyen pakken” får du garanti for en fintunet proces, som sikrer, at CRM-systemet flyttes smidigt ud i skyen, opgraderet til nyeste version med al data intakt. Vi sørger samtidig for, at I lander solidt og bliver klædt på til at arbejde videre på den nye platform.

Flyt-i-skyen pakken indeholder:

  • GRATIS forundersøgelse af dit nuværende CRM-miljø
  • En FAST PRIS på flytningen. Ingen overraskelser. Ingen ekstraregning.
  • Automatisk opgradering til nyeste version
  • Flytning af HELE din database uden nogen form for datatab
  • En fasttilknyttet konsulent som sørger for at føre dig og flytningen af din CRM-løsning trygt hele vejen igennem processen.
  • Fremtidssikring af din CRM-løsning, så du fortsat har gavn af alle funktioner og adgang til de mange nye muligheder som skyen giver.
  • Oplæring i nye funktioner, således at du og dine medarbejdere er klædt på til at arbejde videre på den nye platform
  • Garanti for succes! Vi har 10+ års erfaring med at flytte firmaer til CRM Online

Flyt i skyen pakke

Ændringer for brugen af Dynamics 365 for Sales (CRM) Team Member licenser

Online Dynamics 365 organisationer, som er oprettet før april 2020 med Team Member licenser, kan opleve ændringer for brugen af disse licenser.

Bemærk, dette gælder kun Dynamics 365 for Sales Online.

 

Microsoft har ændret reglerne for Team Member brugere således, at der kun er adgang til Dynamics 365 for Sales (CRM) via et sæt angivne dedikerede apps:

 

 

Denne ændring træder i kraft d. 31. januar 2021.

Microsoft anbefaler at sikre, at Team Member brugere har adgang og benytter en af de dedikerede apps inden d. 31. januar.

Ny sikkerhedsrolle til hver af de ovennævnte apps

Som noget nyt, er der nu etableret en sikkerhedsrolle til hver af disse apps, som kræves for at få adgang til App’en. En Team Member bruger vil dermed ikke længere have adgang til eksempelvis app’en Saleshub eller Customer Service og ej heller alle funktionaliteterne, som findes i disse apps.

Import af custom entiteter til Team Member app’en

Såfremt I har custom entiteter (dvs. formularer mv. som er oprettet specifikt til jeres løsning og som ikke er standard), som Team Member brugerne skal have adgang til, kan I importere entiteterne til Team Member app’en. I kan dog max have 15 custom entiteter i en Team Member app.

 

Hvad kan I selv gøre

Hvis I har Team Member brugere anbefaler vi følgende:

Har jeres Team Member brugere behov for adgang til custom entiteter?

Hvis ja:

  • Check, at I har den respektive Team Member app – hvis ikke skal den tilføjes
  • Importer de nødvendige custom entiteter til app’en
  • Tilpas sikkerhedsrollen i forhold til de tilføjede custom entiteter
  • Tildel sikkerhedsrollen til en Team Member bruger og test adgangen og funktionaliteter

Hvis nej:

  • Check, at I har den respektive Team Member app – hvis ikke skal den tilføjes
  • Tildel sikkerhedsrollen til en Team Member bruger og test adgangen og funktionaliteter

 

Vi står til rådighed

Vi står selvfølgelig til rådighed, og hjælper gerne med at komme godt i mål med jeres Team Member brugere.

 

OBS

Med en Team Member licens kan man læse al data, men man kan kun i begrænset omfang oprette ny data samt editere eksisterende data. For at se den fulde oversigt over rettighederne med en Team Member licens henvises til den nyeste udgave af Microsoft Dynamics 365 Licensing Guide.

 

SEND MIG DEN SENESTE MICROSOFT DYNAMICS 365 LICENSING GUIDE

6 + 2 = ?

 

Microsoft Dynamics 365 for Outlook er udgået

Microsoft Dynamics 365 for Outlook, også kaldet Outlook klienten, er nu helt udgået for alle Microsoft Dynamics 365 online brugere.

HVEM VEDRØRER DETTE?

Alle Microsoft Dynamics 365 online brugere, som i dag benytter Outlook klienten.

 

HVILKEN BETYDNING HAR DET FOR DIG?

Fra primo december 2020 lukker Microsoft helt ned for driften af Outlook klienten region for region. Dette betyder, at Outlook klienten ikke virker efter december 2020.

Endvidere har Microsoft lukket ned for support og udvikling af Outlook klienten. Dette betyder i praksis – ingen support og ingen fejlrettelser eller sikkerhedsopdateringer.

Du kan fortsat sende mails fra Outlook, men selve synkroniseringen mellem Outlook og CRM kan være påvirket. Microsoft anbefaler, at man bruger den nye Dynamics 365 App for Outlook, i stedet.

 

HVAD BØR DU GØRE NU?

Skulle du fortsat have Outlook klienten installeret anbefaler vi, at du får installeret den nye Dynamics 365 App for Outlook og derefter afinstallerer Outlook klienten.

 

VI STÅR TIL RÅDIGHED

Vi står naturligvis klar til at hjælpe dig igennem hele processen.

 

Skulle du dog ønske selv at installere App for Outlook, kan du finde mere information her:

Information om overgangen fra Dynamics 365 for Outlook til den nye Dynamics 365 App for Outlook

Hvem og hvad vedrører denne information?

Denne information vedrører primært brugere af Dynamics 365 for Sales Online (CRM).

Dynamics 365 for Outlook, også kaldet CRM-klienten, er for CRM-online brugeres vedkommende udfaset fra Microsoft og bliver derved kun supporteret frem til 1. oktober 2020. Dynamics 365 for Outlook erstattes nu af den nye mere robuste og brugervenlige Dynamics 365 App for Outlook.

OBS: Vi gør opmærksom på, at selvom udfasningen af Dynamics 365 for Outlook kun er gældende for online brugere, så anbefaler Microsoft, at også On Premise brugere benytter sig af muligheden for at skifte til den nye Dynamics 365 App for Outlook.

 

Hvad er Dynamics 365 App for Outlook?

Den nye Dynamics 365 App for Outlook er en App, som kan hentes direkte fra CRM, og som på mange måder fungerer som Dynamics 365 for Outlook (CRM-klienten). Dog er brugerfladen anderledes. Med Dynamics 365 App for Outlook kan du:

  • Få vist oplysninger om Dynamics 365-kontakter og -kundeemner, mens du arbejder i Outlook. Du kan få vist disse oplysninger i forbindelse med en mail, et møde eller en aftale. Du kan for eksempel se telefonnumre, firmanavn, sidste og næste aktiviteter og seneste poster fra Dynamics 365.
  • Sammenkæd mailmeddelelser, møder og aftaler med en Dynamics 365-post med et enkelt klik. For eksempel kan du tilknytte en mail til et bestemt firma eller en bestemt salgsmulighed eller sag. Dynamics 365 App for Outlook understøtter også brugerdefinerede objekter.
  • Åbn Dynamics 365-poster direkte for at søge efter eller angive mere detaljerede oplysninger.
  • Tilføj et telefonopkald, en opgave- eller aftaleaktivitet i Dynamics 365.
  • Opret en ny Dynamics 365-post for ethvert objekt (posttype).
  • Tilføje mailskabeloner, videnartikler og salgsmateriale, når du opretter en mail eller arrangerer et møde.
  • Spor Outlook-kontakter i Dynamics 365.

Hvad kan du selv gøre?

Lige nu behøver du ikke at foretage dig noget, og frem til d. 1. oktober 2020 kan du være tryg ved at Microsoft fortsat vil supportere og udgive opdateringer til CRM-klienten. Herefter er det dog ikke længere tilfældet.

Ønsker du derimod at skifte til Dynamics 365 App for Outlook allerede nu så du har overblikket og kan få den nødvendige hjælp og rådgivning, anbefaler vi at du kontakter os. Så guider vi dig sikkert igennem skiftet til Dynamics 365 App for Outlook før d. 1. oktober 2020.

 

Brug for hjælp?

I Valcore vil vi naturligvis gerne imødekomme skiftet fra CRM-klienten til App’en og hjælpe vores kunder godt igennem. Derfor tilbyder vi support til at komme i gang med Dynamics 365 App for Outlook. Kontakt os på telefon 70 22 14 64 eller support@valcore.dk.

Endvidere afholder vi d. 30. april 2020 et webinar, hvor vi vil gennemgå den nye Dynamics 365 App for Outlook og guider jer til, hvordan man kommer i gang. Har du ikke mulighed for at deltage allerede på torsdag tilbyder vi webinaret en gang hver måned frem til d. 1. oktober 2020. Se en oversigt over vores planlagte webinarer her

For vores kunder med supportabonnement er webinaret gratis. Kontakt os på support@valcore.dk og få din gratis adgang.

For øvrige kunder og andre interesserede er der netop nu halv pris. Normalprisen er 498 kr. Benyt blot rabatkoden C19ALL.

Find mere information om App for Outlook her: Oversigt over Dynamics 365 App for Outlook

 

Tibco Scribe vs Kingswaysoft and where lies PowerAutomate aka MS Flow

3rd party Integration Tools for Dynamics 365

After spending several years of building integration between Dynamics 365(CRM) and other systems, we thought of comparing these two widely used 3rd party integration tools.

(Beware of the publication dates because of the innovative nature of the IT industry)

Before comparing these 2 integration tools it is worth noting Microsoft’s power automate called MS Flow before rebranding.

Power Automate

Microsoft built this cloud tool to automate the process/data flow within a system or between systems, which are either connected through CDS (common data service) or provided connectors.
For integration, this tool can be considered for the simple flow of data between systems without complex if-else scenarios

Here are some of the reasons why it is not considered an integration tool:

  • No Upsert (UpdateInsert) functionality
  • No lookup/seek functionality (one must list records and handle them)
  • No parent-child relation (difficult to process transactions)
  • The trigger-based event cannot filter on fields (update trigger cannot be restricted to certain fields)
  • Data manipulation is difficult which requires complex expressions

Beside all these limitations PowerAutomate is still a handy cloud-based tool for automatic processing of functions and simple data flow.

Enough of PowerAutomate, let’s get to our main topic of comparing Tibco Scribe and Kingswaysoft with their respective pros/cons

Tibco Scribe vs Kingswaysoft

 

SSIS_Kingswaysoft

Tibco scribe (insight/online)

Requires SQL Server integration services No SQL or SSIS required works independently
Existing SQL server with SSIS can host kingswaysoft toolkit Requires separate server for scribe insight though not for online
No queue-based integration Requires windows MSMQ (message queuing) for queue-based integration
Requires development environment with Visual Studio, SSIS and kingawaysoft_toolkit Scribe online requires no installation or dev environment setup, though Scribe insight requires full server installation
No trigger-based integration
Though toolkit has a complex EntityChanges mechanism to achieve trigger-based integration which is based on Input/output token variables and DB tables
Trigger-based integration is very easy through the provided adapter using a publisher for scribe insight (on-premise)
For Scribe Online we must generate endpoint for event-based integration and then extend the source system to send data to the endpoint to achieve trigger-based integration.
Requires experience of SSIS for complex integration scenarios No SSIS or other such experience required
No standard/persistent mechanism for error logging Very persistent and intuitive mechanism for error logging including transactional errors
Free developer edition Not free, only one month’s trial
Much Better performance especially for large datasets because of SSIS based processing Not so efficient in performance when compared to SSIS based solutions
Can be very difficult to build DTS for complex integrations which require SSIS scripting, especially if one dosn’t have SSIS experience No coding or scripting required, though sometimes one must build strong logics using DTS steps and flow operations
A small set of source/target-system dependent functions and that’s why SSIS scripting comes into play to achieve certain requirements which can be cumbersome A large set of source/target-system dependent functions at our leverage
No integration centric database Has its own integration centric database (scribe insight)
Once the development environment is set with SSIS and kingswayssoft toolkit and Visual Studio. Development of integration maps is a seamless experience Scribe online sometime is very slow and irritating with long response time especially while building integration maps and debugging, but that is not the case for Scribe insight luckily
Very difficult error tracing Very easy error tracing due to the extensive error logging built-in mechanism
Much cheaper than Scribe Costly. At least 4 times more expensive than kingswaysoft

 

Conclusion:

Tibco Scribe (insight) is great for complex integration where error tracing is very important, having no developer resources.

Kingswaysoft is great for companies with low budget for integration where error tracing is not so important and have some developer resources, though it will require more time to build integration maps.

We hope it will help someone in making the right choice and apologies if we missed something 🙂

https://flow.microsoft.com/

https://www.kingswaysoft.com/products/ssis-integration-toolkit-for-microsoft-dynamics-365

https://www.tibco.com/solutions/microsoft-dynamics-365-integration

Valcore introducerer nu CRM-webinarer som giver dig mulighed for at få udvidet dine CRM kompetencer i mindre doser.

Vi tilbyder SÆRLIGE RABATTER i disse tider, hvor Danmark er lukket ned. Vi kalder det KARANTÆNERABAT:

  • GRATIS ADGANG til alle webinarer for kunder med supportabonnement
  • 50% rabat på vores normalpris til alle andre (brug kuponkoden “C19ALL”)

Hver torsdag kl. 10.00 afholdes et webinar på maks. 2 timer, hvor vi går i dybden med et udvalgt emne i Microsoft Dynamics 365 (CRM).

Alle webinarer afholdes af vores certificerede undervisere og konsulenter og er altid LIVE. Som afslutning på webinarer, holder vi en Q&A session, hvor du har mulighed for at stille spørgsmål til dagens emne.

 

DIT UDBYTTE
  • Korte, specialiserede uddannelsesforløb på maks. 2 timer
  • online undervisning, som du kan tage hjemmefra eller fra din kontorplads
  • LIVE undervisning, ikke optagede sessioner
  • dybere indblik i udvalgte områder i Microsoft Dynamics 365 (CRM)
  • uddrag fra vores eksisterende kurser og uddannelsesforløb
  • afprøvet materiale der er finjusteret via vores fysiske kurser
  • du får selv mulighed for at vælge hvilke områder du har behov for at få undervisning i
  • kvalificeret undervisning fra vores certificerede undervisere og konsulenter
  • Q&A sessions, hvor du kan stille spørgsmål direkte til underviseren