Hvorfor Valcore?

Valcore ApS Logo (c) Valcore ApS 2012

Simple metoder, der virker!

 

Hvis man vil gå forrest skal man ikke gå i andres fodspor

Tendensen med CRM projekter har været, at de er ressourcekrævende, langsigtede og økonomisk uigennemskuelige. Dette har afholdt især mindre virksomheder i at overveje at få tilpasset deres CRM løsning til virksomhedens behov og i stedet nøjes med en ringere løsning.

En anden tendens er at IT-projekter generelt har et ry for at ”løbe løbsk” og i det hele taget være omkostningstunge pga. mange konsulenttimer og ekstraregninger.

Hos Valcore bryder vi med disse principper! Vi bruger enkle og overskuelige metoder til gennemførsel af både store og små CRM projekter. Vi vil sikre, at vores kunder har fuldt overblik over forløb og budget undervejs, hvilket skaber en gensidig forventningsafstemning og giver ro på projektet. Samtidig holder vi økonomien nede ved at skære uhensigtsmæssig dokumentation fra og implementerer Dynamics CRM i del-projekter. Vi sender ingen ekstraregninger med mindre det er gensidigt aftalt inden. Hos Valcore kalder vi det almindelig sund fornuft...

 

How-projects-actual-work-1

 

Typiske CRM projekter

Normalt indledes CRM projekter med analyser og dokumentation. Herefter estimeres projektet og når dokumentationen er endeligt på plads, gennemfører leverandører tilpasninger, datamigrering, evt. integration osv. Projektet afsluttes med godkendelse og undervisning.

Der er flere udfordringer ved denne fremgangsmåde:

  • Ved de mindre projekter bruges ofte uhensigtsmæssig meget tid på dokumentation. Vi har set eksempler fra andre CRM leverandører, hvor omkostningerne til dokumentation udgjorde op til 70% mere end omkostningerne til tilpasning og udvikling!
  • Dokumentationen benyttes ofte som leverandørens ”cover my back” over for kunden, således at hvis kunden har behov for at ændre elementer i løsningen undervejs, så er det ikke en del af aftalen og koster derfor ekstra.
  • Når udviklingsfasen går i gang (fasen, hvor systemet tilpasses), er det typisk at leverandøren sidder hos sig selv og gennemfører tilpasning, udvikling, datamigrering og evt. integration til økonomisystem eller andet. Når systemet så er færdigt, er der måske gået 1-2 måneder og kunden skal så til at tage det i brug. Det kan dog være at kundens forretning har ændret sig i den periode, eller at forventningerne til systemet var noget andet, men kunden har ikke haft godt nok indblik i systemet, fordi det kun er blevet præsenteret på en workshop eller to. Dette resulterer i, at kunden sidder med et CRM system som kan bruges middelmådigt. Investeringen er lavet og budgettet er brugt, så kunden bliver nødt til at tage systemet i brug.

Vi har selv erfaringer med ovenstående tendenser og udfordringer fra tidligere og det er en af årsagerne til at vi startede Valcore op, - fordi vi ønsker at gøre det anderledes.

 

How-projects-actual-work-2

 

Tid til forandring

Dokumentation er ikke overflødig, men dokumentation skal benyttes rigtigt, ellers er det bare en fordyrende proces som alene anvendes til at ”cover my …”. Et CRM projekt er et dynamisk projekt, det betyder, at det der var rigtigt i begyndelsen af projektet ikke nødvendigvis er rigtigt når projektet bliver afsluttet, fordi man i processen er blevet klogere og måske endda blevet inspireret til at ændre på arbejdsprocesser. Derfor arbejder vi med en agil projektledelse som giver vores kunder fleksibilitet og dynamik. Mange CRM processer bliver først forfinet når systemet bliver anvendt, fordi der er forskel på teori og praksis.

 Valcore-stempel-workinworkshop

 

Valcore’s Work-In-workshop

Vi starter som regel projektforløb op med en kombineret analyse- og tilpasningsworkshop, hvor vi gennemgår kundens forretningsprocesser, udfordringer og behov. På workshoppen tilpasser vi det grundlæggende layout sammen med kunden og giver samtidig kunden et godt indblik I hvilke yderligere muligheder systemet giver, i relation til deres behov.
Vi kommer som regel ikke i mål på workshoppen, men vi indsamler de nødvendige informationer til efterfølgende at give et bud på, hvad der skal til for at komme i mål.

Dette koncept kalder vi ”Work-In-workshop”. Med denne metode er kunden dybt involveret i forløbet fra start til slut og samtidig får et rigtig godt indblik i hvor enkelt det er at tilpasse systemet, samt bedre kan relatere sig til de muligheder systemet giver. Metoden bryder med de gamle tendenser og løser udfordringerne!

  • Frem for at bruge tiden på at dokumentere, bruger vi den på at tilpasse systemet direkte hos kunden, sammen med kunden.
  • Vi ønsker ikke at ”cover my back”, vi ønsker at kunden får et system de kan bruge og at systemet løbende tilpasses kundens forretning. I kraft af, at vi tilpasser systemet sammen med kunden, får kunden fuldt indblik i, hvad der skal til for at ændre i systemet. Kunden kan selv vurdere om de har kompetencerne og modet til at fortsætte tilpasningen selv eller vil have os til det.
  • Hos Valcore har vi meget fokus på at opdele CRM projekterne i mindre del-projekter (iterationer), mest af alt for at sikre at CRM-systemet understøtter kundens forretning. Kunden har herved mulighed for at reflektere over løsningen undervejs og skal ikke træffe alle endelige afgørende beslutninger fra start.

En anden fordel ved denne fremgangsmåde er at kunden har et bedre overblik over økonomien og det sikres at projektet ikke ”løber løbsk”.

 

 V-logo m tagline 316x81

 

Valcore’s kerneværdier

Hos Valcore er det ikke kun med vores Work-In-Workshop vi adskiller os fra vores konkurrenter. Vi finder glæde i at levere projektforløb vi kan stå inde for og CRM løsninger, som vi tror på og hvor kunderne føler de får værdi for pengene. Vi ønsker at kunderne skal vokse med deres CRM system og løbende reflektere over deres løsning og behov, så de kan blive endnu bedre og udvikle det i forhold til deres forretning. Ikke mindst ønsker vi langsigtede kundesamarbejder frem for Hit & Run projekter! Vores kerneværdier er Værdi, Samarbejde og Refleksion, deraf vores navn Valcore (Value, Cooperation, Reflection).

Send os en e-mail Bliv ringet op!

Angiv Valcore A/S som din Microsoft Partner og få professionel sparring til din CRM løsning!

Valcore's Partner ID:

3296654


Læs, hvordan du gør her!

cloudpower tight 60px ms crm2011 216x95 mspartner silver accelerate2 60pxsmallbusiness MS Dynamics CertifiedFor CRM-Online c 60px scribe certified 60px CDCertifiedLogo60pxMS tech spec

Vores adresse:
Industrivej 48
4000 Roskilde, Danmark
Telefon: +45 70 22 14 64
E-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
CVR nr.: 34472726
Åbningstider:
Mandag til Torsdag kl. 09.00 - 16.00
Fredag kl. 09.00 - 15.30
Weekend lukket

Kig forbi!

Hos Valcore er du altid velkommen til at kigge forbi til en kop kaffe og en gennemgang af Microsoft Dynamics CRM. Vi brænder for CRM og vi er gode til at skabe en god forståelse for hvordan CRM kan bruges i en virksomhed, hvad enten der er fokus på salg, marketing, service eller noget helt andet!