Mange virksomheder får installeret et CRM system, som kan være tilpasset organisationens behov, men det bliver ikke rigtig brugt. Brugerne falder måske tilbage i gamle mønstre, features bliver ikke udnyttet, og processer ses jævnligt udført mere tidskrævende og omstændigt end nødvendigt er. Alt i alt kan det gå hen og blive en dårlig investering, som hverken støtter de medarbejdere der skal bruge det, eller giver ledelsen det overblik de ønskede.
Kort sagt, systemet bliver ikke forankret ordentligt i organisationen. CRM systemet skal være et værktøj for brugerne, så de bliver hjulpet i deres hverdag. Det gør, at der kommer data i systemet, som ledelsen kan bruge til at få overblik og indsigt til at kunne træffe de rigtige taktiske og strategiske beslutninger.
Det kræver dog, at systemet bliver brugt! Desværre sker det ofte, at man ikke har nok fokus på hvordan systemet fungerer i praksis, når hverdagen træder til. Ikke alle formår at få det helt ind under huden, så systemet virkelig arbejder og alle brugerne er med om bord. – Her er Valcores forankringspakke den bedste forudsætning for dette.
FORANKRINGSPAKKE
Indhold
- Forankret CRM systemet i organisationen!
- Et højt Return on Investment
- Alle brugerne med om bord
- Processer tilpasset organisationens arbejdsflow
- En finger på CRM pulsen så systemet følger virksomhedens udvikling
- De bedste forudsætninger for at øge salget