NGI bruger ikke distributører, men har selv kontakt til de flere end 4.000 købende kunder. Det stiller enorme krav til overblikket i salgsindsatsen – og det fik de med et CRM-system skræddersyet af Valcore med udgangspunkt i NGI’s særlige setup.

“Vores salgs-setup er anderledes end mange andre virksomheders, da vi selv går direkte til dem, der bruger vores produkter,” forklarer Niels Vindsmark, Sales Manager i NGI, som producerer og sælger industrielle nivelleringskomponenter til maskinbyggere over hele verden.

“Det betyder, at vi er direkte kontakt med over 4.000 købende kunder og samtidig har ikke færre end 10.000 potentielle kunder, som vi løbende kontakter og modner.”

Det særlige setup betød naturligvis også, at NGI havde brug for en tilpasset CRM-løsning – et projekt, der kunne rydde op i tidligere arbejdsprocesser.

Før NGI fik implementeret deres CRM-system i samarbejde med Valcore, var der en ‘mindre koordineret’ tilgang til salgsprocessen, som Niels Vindsmark forklarer det:

“Sælgerne og alle andre med kundekontakt brugte forskellige lavpraktiske løsninger til at styre deres hverdag – det kunne være Word, Excel, Outlook eller ligefrem ingenting. Det betød, at vi ikke kunne følge eller skalere vores salgsindsats.”

Den skræddersyede løsning med en omfattende integration til NAV betyder, at NGI nu har en CRM-løsning der dækker både salgs- og leveringsforløbet.

“I dag er vores dialog og bearbejdningen af potentielle kunder defineret i CRM-systemet, og alle vores sælgere, der sidder i både Europa og USA, mapper ud fra samme retningslinjer. Det giver os et unikt datagrundlag at drive NGI ud fra.”

“Valcore kom med både stor forretningsforståelse og en meget pragmatisk tilgang til CRM. Hele forløbet har været på brugernes betingelser, og det har betydet, at alle medarbejdere nu kan se det rigtige i at bruge CRM,” fortæller Niels Vindsmark.