I årevis havde Gustav Fagerberg forsøgt at få sat et CRM-system op, men det strandede, da man ikke havde fået defineret, hvad det skulle kunne. Valcore guidede virksomheden i mål med en tilpasset løsning.
“Igennem en årrække havde vi, uden held, forsøgt at sætte gang i CRM. Manglen på succes skyldtes, at vi manglede at definere, hvad der var vigtigt for os i det kommende CRM-system. Det var overraskende, hvor vigtigt det er, at definere, hvordan funktionerne skal bruges og til hvad. Hvis ikke denne del er gennemtænkt, kan man spilde meget tid på CRM uden at få noget brugbart ud af det,” forklarer Susanne Søvsø, der er salgschef for instrumenter i Gustav Fagerberg, et handels- og ingeniørfirma, der leverer ventiler, instrumenter, analyseudstyr og service.
Kravene hos Gustav Fagerberg var to-delte; ledelsen efterspurgte et præcist overblik over pipeline og hit-rate, mens sælgerne havde brug for et værktøj til at styre opfølgning og prioritering i en travl hverdag.
Det betød, at Valcore leverede en løsning, der er fuldt tilpasset Fagerbergs specifikke behov med blandt andet en tæt integration med Navision og lokale fildatabaser direkte i virksomhedens CRM-system.
“Netop de mange muligheder betyder, at det er vigtigt, at samarbejdspartneren forstår, hvilken vej man skal, og Valcore var gode til at lytte. De forstod vores behov – og at det her var et CRM-projekt, ikke et IT-projekt. Desuden havde de stor forståelse for, hvordan en salgsproces fungerer, og hvordan vi med CRM kan optimere den proces. Valcore forstår, at vores CRM skal give merværdi for både ledelse og sælgere.”