Da Nordisk Miljømærkning skulle samle fem nationale kunde-, licens- og produktdatabaser i én fælles løsning, valgte de Valcore til at forestå projektet med at skræddersy CRM-løsningen og den tilhørende portal. Det var bl.a. Valcores dybe forståelse for virksomhedens behov, der blev afgørende.
“I udbuddet for at finde leverandøren af den CRM-løsning, der skulle samle de fem nationale virksomheder under Nordisk Miljømærkning, var det Valcore, der stak ud. De udviste en klar forståelse for vores virksomhed og var i særklasse de mest professionelle,” forklarer Pernilla Hedberg, nordisk IT-projektleder i Nordisk Miljømærkning, der er et samarbejdsorgan for de nationale virksomheder, som licenserer miljømærker som Svanen.
Den positive opfattelse af Valcore holdt stik hele vejen igennem det længerevarende projektsamarbejde, der udover opbygningen af et helt system også skulle integrere CRM med eksterne systemer:
“Vi havde brug for at samle de nationale data ét sted, så vi kan give ensartet service til kunderne, og alle har samme overbliv over licenserne og produkter. Den information skulle tilmed være tilgængelig i hele Norden. Valcore udviste stor tålmodighed og ledede konstruktivt den langvarige proces. Samarbejdet fungerede rigtig godt, og vi husker stadig de mange grin og gode diskussioner.”
Undervejs er der udviklet på CRM-systemet hos Nordisk Miljømærkning, ligesom der har været gennemført en større opgradering.
“Valcore har formået at forstå vores virksomhed, og hvordan vi fungerer, og derfor kan de komme med velfunderede ændringsforslag, der vil effektivisere vores processer og give virksomheden et effektivt boost. De er proaktive på en eftertænksom måde. Og det er GULD værd for mig som kunde,” fortæller Pernilla Hedberg, der undervejs også har gjort brug af Valcores mulighed for at udvikle skræddersyede kurser specifikt til virksomhedens medarbejdere.