DYNAMICS CRM OVERGANG TIL NY MICROSOFT FAKTURERINGSPLATFORM

Skal I overgå til den nye fakturerings platform for CRM? Så er det en rigtig god idé at have overblik over hele processen.
Vi har valgt at dele processen op i fire faser. I dette blogindlæg, vil jeg gennemgå, hvad man skal være opmærksom på ud fra de fire faser.

Fase 1) Når det er ved at være tid til at begynde din overgang, sender Microsoft dig en meddelelse.

Du skal have tænkt over et domænenavn. Det vil kun skulle bruges i Microsoft online Services-miljøet og brugernavnene. Det skal derfor være sigende for jeres virksomhed. Du kan risikere, at dit førstevalg er taget – du kan derfor have forskellige alternativer klar.
Du kan logge ind og læse meget mere overgangen i ”Transition Center”.

Du starter overgangen ved at klikke på ”Transition Wizard” og følger instrukserne.

Fase 2)
Inden Microsoft udfører selve overgangen, er der forskellige ting som skal være på plads, se nedenstående tjekliste.
Vi anbefaler de fleste at gøre dette sammen med os, da det er en vigtig del af overgangen og kan være ret kompleks for de fleste virksomheder.

Oversigtstabel over handlingspunkter før overgang

Fase 3)
Den faktiske overgang udføres af Microsoft. I de fleste tilfælde tager overgangen under to timer. Under overgangen har brugerne fortsat fuld adgang til Microsoft Dynamics CRM Online, og de bør ikke bemærke nogen ændringer i tjenesten. Visse administrative funktioner er imidlertid ikke tilladt, mens overgangen finder sted.

Fase 4)
Når din overgang er fuldført, vil alle dine brugere få tildelt nye brugernavne og midlertidige adgangskoder til login, så de kan få adgang til deres Microsoft Dynamics CRM Online-konti. Disse nye brugernavne og midlertidige adgangskoder sender Microsoft til dine brugere.

Første gang dine brugere får adgang til deres konti ved hjælp af deres nye brugernavne, bliver de bedt om at ændre deres midlertidige adgangskoder. Hvis Microsoft Dynamics CRM til Outlook eller Microsoft Dynamics CRM til tablets bruges til at få adgang til CRM, skal følgende trin også udføres for at nulstille en brugers adgangskode inden login.

1. Gå til https://portal.microsoftonline.com.
2. Angiv det midlertidige brugernavn og den midlertidige adgangskode, der er sendt til dig i en separat mail fra Microsoft, og log på.
3. Angiv en ny adgangskode i næste trin. Brugeren kan oprette en adgangskode, som han eller hun selv finder på.

Når den nye adgangskode er indstillet, skal det nye brugernavn og den nye adgangskode bruges til at logge på CRM til Outlook og CRM til tablets.

Når brugerne har det nye brugernavn og adgangskode, skal disse ændres i deres Outlook Klient.

Derefter skal nedenstående udføres:

Oversigtstabel over handlingspunkter efter overgang

Ring til os på 70 22 14 64 for at få hjælp til overgangen til den nye platform.