SØGNING PÅ TVÆRS AF ENTITETER – NU OGSÅ I WEBKLIENTEN.
Det har længe været efterspurgt at man i Dynamics CRM kan søge på tværs af entiteter når man anvender webklienten. Dette blev med opgraderingen til Dynamics CRM 2013 muligt på tablet.
Med opgraderingen til Microsoft Dynamics CRM 2015, er dette nu også blevet muligt i webklienten.
Der er i menulinjen i toppen af siden kommet et nyt søgefelt.
Dette søgefelt er generelt og derfor ikke knyttet til en konkret entitet, lige som søgefeltet i forbindelse med en visning er det.
Anvendes dette søgefelt med jokertegnet * foran (i denne søgning *eksempel), findes alle poster, hvor dette indgår i navnet.
Hvilke søgekriterier der skal medgå i søgningen, kan for de enkelte entiteter sætte op under systemvisningen ”Hurtig søgning efter aktive …”. Ønsker du f.eks. at feltet Firma på en Salgsmulighed skal indgå som søgekriterie i den generelle søgning, tilføjes dette søgekriterie i visningen ”Hurtig søgning efter aktive salgsmuligheder”