UNDGÅ DUBLETTER I MICROSOFT DYNAMICS CRM OG OUTLOOK

Når du synkroniserer dine kontaktpersoner fra Microsoft Dynamics CRM til din Outlook, bliver der skabt en kopi af dine kontakter i Outlook. Men hvis du re-installerer Outlook, f.eks. ved at flytte Outlook installationen til en ny computer, så risikerer du at få store problemer med dubletter (dvs. de samme kontaktpersoner oprettet flere gange).

For de fleste vil dette ikke være et hyppigt problem. Men sker uheldet, kan det tage mange ressourcer at rydde op i – specielt hvis der er tale om re-installation af flere brugere.

Sådan opstår kontaktpersondubletter
Første gang Outlook synkroniserer med Microsoft Dynamics CRM, opretter Outlook en kopi af de synkroniserede CRM kontaktpersoner. Problemet opstår, hvis du på et senere tidspunkt installerer din Outlook på en ny computer, eller afinstallerer og re-installerer på den samme computer. Følgende vil ske:

  1. Den nye installation af Outlook ser kontaktpersonerne, men er ubekendt med synkroniseringen, så den omdanner kontakterne til normale kontakter i Outlook
  2. Når Outlook derefter synkroniseres for første gang på den nye installation, skaber den nye synkroniserede CRM-kontakter i Outlook.
  3. Det betyder nu, at Outlook har dubletkontakter på alle oprindeligt synkroniserede CRM kontakter: En Outlook kopi og en CRM synkroniseret kopi

Sådan undgår du problemet
For at undgå disse dubletproblemer, er det nødvendigt at planlægge processen. Før du opgraderer eller re-installerer Outlook, bør du følge disse punkter i din oprindelige Outlook:

  1. Åbn Angiv personlige indstillinger via din Outlook
  2. Klik på Synkronisering og åben Filtre (se eventuelt illustrationer)
  3. Markér alle filtre, og deaktivér alle
  4. Synkronisér med CRM, derefter vil alle Outlook kontakter, sporet i CRM, forsvinde i Outlook
  5. Installér din nye Outlook og Outlook-klienten
  6. Gentag punkt 1-4, denne gang aktivér filtrene

Din Outlook er nu installeret uden dubletter.