HVORFOR DIN CRM-VISNING IKKE ALTID VIRKER…..

…. Og hvad du kan gøre ved det.

Lad os bare være ærlige – om du er ny eller erfaren bruger i CRM, så lykkedes tingene ikke altid. (Jo, det driller af og til også os.)

Især visninger kan være tricky. Derfor vil vi gerne hjælpe dig på vej og dele ud af vores tricks; for vi ved godt, hvor frustrerende det er, når de ønskede resultater ikke fremkommer. Eller endnu værre….

Hvis du får forkerte resultater!

(bare rolig – hvis du slet ikke ved, hvad en CRM-visning er, så bare hæng på – det har vi en løsning til)

Lad os give dig et par eksempler på, hvor det ofte går galt:

Du opretter en visning over dine kunder i Århus, men du kan se, at du mangler nogle kunder i søgeresultaterne.

Du vælger måske her at finde dine bedste bandeord frem og supplere med et effektivt hårdt slag på din pc….. bare lige så den forstår alvoren!

Læs mere

BUTTON(RIBBON) TO CALL PLUGIN (PASS PARAMETERS AND RECEIVE RESULTS)

At some point on the roadmap of every Dynamics 365 (CRM) developer’s life, one must have wished to press a button to call a Plugin.
A combination of Custom Actions introduced in CRM 2013 and webapi introduced in CRM 2016 made this wish very easy. Developers have used different techniques to achieve the same goal e.g. creating records of dummy enttities or updating dummy fields of an entity to call plugins.
There is a smarter way to do so using Custom Actions and here is how we can do it:
Our solution consists of 4 main parts:

1. A CRM custom action with input/output parameters (it can be bound(on an entity) or unbound(global) depending on your requirements)
2. A plugin registered on the custom action (this will perform the task and will set the outpur parameter with results)
3. Script under the button: this will use webapi to call custom action sending input parameters if necessary and will receive the results as output paramters
4. Ribbon button to call the javascript function

Læs mere

USING CRM ACTIONS TO OVERCOME WORKFLOW LIMITATION OF ACCESS TO MAIN OR RELATED ENTITIES

Limitation:
One of the workflow limitations is; it does not support access to its next related entity. One can only access the main entity or the related entities but not next related entity.

Example:
we have 3 entities Account, Contact and CustomEntityA.
Account is related to Contact and Contact is related to CustomEntityA. Account is not directly related to CustomEntityA.

If we want to update a field e.g. description on CustomEntityA on update of the description of Account, or if we want to update Account’s description from CustomEntityA’s description, we cannot do it with OOB workflow. We can either write plugin/customWorkflowActivity or there is another option without coding anything which is combination of Action and Workflow.
Læs mere

DYNAMICS 365 KLIENTEN TIL MICROSOFT OUTLOOK KAN IKKE VISE CRM SIDER

I oktober 2017 er der frigivet en sikkerhedsopdatering til Microsoft Outlook, som blevet rullet ud på alle maskiner via Windows update. Sikkerhedsopdateringen har en sideeffekt, som gør at den blokerer for at CRM klienten kan få kontakt til CRM systemet. Microsoft anbefaler ikke at man fjerner opdateringen for at løse udfordringen med Dynamcis 365, men har i stedet frigivet et fix, som virker på Microsoft Outlook 2010, 2013 og 2016. I praksis det som skal gøres er, at der skal tilføjes en registreringsnøgle til registreringsdatabasen i Windows. Dette kan gøres manuelt , eller via Group Policies.

Læs mere

SIKKERHEDSOPDATERING FRA MICROSOFT

Vi har oplevet brugere af Microsoft Dynamics CRM hosted eller on-premises, hvor systemet har været uhensigtsmæssigt påvirket af sikkerhedsopdateringer fra Microsoft.
Uhensigtmæssighederne viser sig ved at Dashboard, visninger og andre elementer i Microsoft Dynamics CRM ikke virker og visuelt ser ud til at være “gået i stykker”

Vi har indtil videre oplevet problemer med 2 opdateringer:

  • Windows 10. Kb4013429. Kan påvirke Microsoft CRM 2011 + 2015, on-premises og hosted
  • Windows 8.1 – kb4012216. Kan påvirke Microsoft CRM 2011, on-premises og hosted

Læs mere

OPDATERING TIL MICROSOFT DYNAMICS 365

Microsoft har en opdatering klar til online løsning version 8.1 – Microsoft Dynamics CRM Online 2016. Opdateringen ændrer versionen til Microsoft Dynamics 365, 8.2. I kan læse mere om den nye version her. Opdateringen kan påvirke jeres nuværende tilpasninger.

I Microsoft Dynamics 365 (tidligere Microsoft Dynamics CRM) findes der et standardregelsæt for udvikling af tilpasset kode (fx. javascripts og plugins). Disse standardregler ændres med denne opdatering, således at det som tidligere har været standard, udskiftes med en ny standard og de “gamle” standardregler deaktiveres. Opdateringen kan med risiko forårsage, at tilpasninger der tidligere er lavet i jeres CRM system ikke fungerer optimalt, eller helt ophører med at fungere. Det er dog ikke alle tilpasninger, som bliver påvirket af opdateringen.

Hos Valcore vil vi gerne give vores kunder mulighed for at imødekomme opdateringen og forberede deres system, så problemer og nedetid helt undgås.

Læs mere

KNÆK CANCER

Vi har i Valcore valgt at støtte Kræftens Bekæmpelse i forbindelse med Knæk Cancer kampagnen, som afholdes i samarbejde med TV 2, lørdag d. 29. oktober 2016, fordi vi tror på budskabet, at kun hvis vi står sammen, kan vi knække cancer.

Kræft rammer hver tredje dansker og gør alle andre til pårørende. Vi kommer alle – på en eller anden måde og på et eller andet tidspunkt i vores eget liv – i berøring med kræft. En sygdom, der hver dag koster 43 danskere livet.

I dag lever ca. 256.000 danskere med en kræftdiagnose. Den gode nyhed er, at flertallet overlever kræften. Men vi vil gerne sætte barren lidt højere. Færre skal få kræft, og flere skal overleve.

En fælles indsats for at knække cancer

VALCORE ER NOMINERET TIL SCRIBE ANNUAL ONLINE PARTNER

Integration mellem et CRM system og fx et økonomisystem løser mange problemstillinger og sparer flere arbejdsgange. Fordelene er mange, heriblandt:

  • Data skal kun vedligeholdes et sted
  • Effektiv og ressourcebesparende
  • Opdateret data

Med Scribe får du, efter vores vurdering, det mest fleksible og funktionsrige integrationsværktøj på markedet, når vi taler om integration til Microsoft Dynamics CRM online, hosted eller on-premise.

Læs mere

PROBLEMER MED AT EKSPORTERE?

Der er for nylig sket en ændring i opsætningen af Excel. Denne ændring, betyder at nogle brugere oplever, når man eksportere fra Microsoft Dynamics CRM til et regneark, så er regnearket blankt.

Læs mere

MICROSOFT DYNAMICS CRM 2016 – NYT TIL ADMINISTRATORER

CRM 2016 kommer med mange nye tiltag, som brugere og administratorer kan få gavn af. Se denne video for at få en introduktion til de nye funktioner, hvor der særligt er fokus på, hvordan det interaktive servicehub dashboard kan bruges. Du kan også tjekke denne side for en komplet guide til administratorer om CRM 2016.

Nye kontrolelementer
I CRM 2016 er der lavet nye kontrolelementer, der kan tilføjes i stedet for listevisning. Man kan fx tilføje drejeknapper, skiftere og lineære skydere. Dette giver en bedre visuel oplevelse for brugere, så de hurtigere kan indtaste og aflæse data. Se mere her.

Læs mere